22 Μαρ 2008

Το οδόφραγμα της Λήδρας - τέλος εποχής



Το οδόφραγμα της Λήδρας - τέλος εποχής

Το ντοκιμαντέρ «Το οδόφραγμα της Λήδρας - τέλος εποχής», αποτελεί μια νέα παραγωγή του blog «συντυχάννουμε» αφιερωμένη στη πρώτη συνάντηση των ηγετών των δύο κοινοτήτων Χριστόφια – Ταλάτ, που πραγματοποιήθηκε χθες Παρασκευή 21 Μάρτη 2008.
Κύριο θέμα της συνάντησης ήταν η εξεύρεση μιας νέας διαδικασίας για επανέναρξη των συνομιλιών με σκοπό την όσο το δυνατό συντομότερα επίλυση του κυπριακού προβλήματος. Στο περιθώριο ωστόσο της συνάντησης και μέσα στα πλαίσια της δημιουργίας ενός καλού κλίματος στις σχέσεις των δύο πλευρών, συμφωνήθηκε, με τη συμβολή και των Ηνωμένων Εθνών, η ανακοίνωση της άμεσης διάνοιξης του οδοφράγματος της Λήδρας.
Ελπίζοντας πως η ενέργεια αυτή τελικά θα πραγματοποιηθεί χωρίς καμία απρόσμενα δυσάρεστη εξέλιξη, σας καλώ μέσα από το σημερινό video, να γνωρίσουμε την ιστορία της οδού Λήδρας από τα μεταπολεμικά χρόνια μέχρι και τις μέρες μας…
Αντώνης

17 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Αντώνη,
    σε συγχαίρω για το φιλμάκι που ετοίμασες.
    είναι πολύ καλό. Λίγες εικόνες αλλά χιλιάδες λέξεις.
    Με συγκίνησε πολύ, μου θύμισε γεγονότα που έζησα όταν
    είμουν μαθητής τότε στο γυμνάσιο. Αλλά συγκινήθηκα και
    για ένα άλλο λόγο: αυτό το κομμάτι της Λήδρας ήταν για
    τρία χρόνια η καθημερινή μου γειτονιά.Μέχρι που
    ξεκίνησαν τοα γεγονότα του 1963 ανάμεσα στον ΑΚΡΙΤΑ
    και τη ΤΜΤ. Από βδομάδας θα είμαι εκεί μέχρι που να
    "χορτάσω" αυτό το χώρο. Θα νοιώσω και πάλι παιδάκι,
    όπως ήμουν τότε. Εύχομαι αυτή η προσπάθεια να είναι η
    αρχή του τέλους, να αφήσουμε πίσω την αντιπαράθεση και
    να δούμε το μέλλον αυτής της χώρας και της κοινωνίας.
    Ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε πολλά, τόσα που σήμερα
    δεν μπορούμε να σκεφτούμε.
    Σ' ευχαριστώ και πάλι,
    Κυριάκος Τζιαμπάζης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Αντώνη σε συγχαίρω για τη προσπάθεια σου. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα μάθουν από σένα τι εστί Λήδρας και την τραγική ιστορία αυτού του δρόμου. Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμπατριώτη Αντώνη.
    Με πολύ ενδιαφέρον ανοίγω το blog σου. Με χαρά βλέπω κάθε γκρέμισμα του μετααποικιακού και διχοτομικού τελευταίου τοίχους του αίσχους στην Ευρώπη. Όμως παράλληλα με πνίγει η θλίψη γιατί σας ελεύθερος πολίτης δεν μπορώ να διαβώ την πράσινη γραμμή που χάραξαν οι Άγγλοι αποικιοκράτες. ΑΡΝΟΥΜΑΙ να το κάνω γιατί δεν μπορώ να αναγνωρίσω τον παράνομο τουρκοκυπριακό κράτος. ΑΡΝΟΥΜΑΙ να περάσω την γραμμή κάτω από την μπότα του Τούρκου στρατιώτη. Σαν Ευρωπαίος και σαν ελεύθερος άνθρωπος αρνούμαι να νομιμοποιήσω το έγκλημα της εισβολής και κατοχής της πατρίδας μου.
    Το άρθρο του Έλληνα πρέσβη λέει πολλά. Μπορεί να μην συμφωνείτε αλλά πιστεύω η δημοκρατική σας ευαισθησία ίσως σας επιτρέψει να το αναρτήσετε στον blog σας μιας και είναι τόσο επίκαιρο.


    Γιώργος Πετρίκκος (Καθηγητής Ιατρικής.

    http://www.typos.com.cy/nqcontent.cfm?a_id=83070

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. (Το κείμενο στο οποίο παραπέμπει το link στο μήνυμα του καθηγητή Γ. Πετρίκκου.

    Μήνυμα του Πρέσβη της Ελλάδας στην Κύπρο Δ. Ράλλη επ' ευκαιρία της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου
    ------------------
    Ράλλης: Η τουρκική κατοχή πρέπει να τερματισθεί και οι συνέπειες της να αρθούν
    Η τουρκική κατοχή πρέπει να τερματισθεί και οι συνέπειες της να αρθούν, διαμηνύει ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Κύπρο Δημήτριος Ράλλης. Με την ευκαιρία της σημερινής διπλής εορτής του Ελληνισμού, ο κ. Ράλλης στέλνει επίσης το μήνυμα ότι «στο δύσκολο αυτό αγώνα που δίνει ο Κυπριακός Ελληνισμός, η Ελλάδα, με όλες τις δυνάμεις και τα μέσα που διαθέτει, ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι σταθερός αρωγός και ενεργός συμπαραστάτης».

    Στο τηλεοπτικό μήνυμά του, ο Ελληνας Πρέσβης διακηρύσσει επίσης ότι «στόχος μας είναι η επανένωση της Κύπρου στη βάση λύσης διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, σύμφωνα με τις Συμφωνίες Υψηλού Επιπέδου 1977 και 1979, τις αποφάσεις των Ηνωμένων Εθνών, τις αρχές του Διεθνούς Δικαίου και τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης». « Στόχος μας», συνεχίζει, «είναι η επίτευξη συμφωνημένης λύσης και η μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας σε γνήσιο ομοσπονδιακό κράτος, το οποίο θα έχει μία κυριαρχία, μία ιθαγένεια και μία διεθνή προσωπικότητα».

    Ο κ. Ράλλης, αναφερόμενος στις τρέχουσες εξελίξεις στο Κυπριακό, τις χαρακτηρίζει ως ιδιαίτερα σημαντικές, ενώ ταυτόχρονα χαιρετίζει τη συμφωνία των δύο ηγετών. Την ίδια ώρα ωστόσο, σημειώνει ότι η τουρκική πλευρά θα πρέπει να επιδείξει εποικοδομητική στάση. «Είναι η ώρα της πολιτικής βούλησης», αναφέρει ο κ. Ράλλης, «ώστε να καταστεί δυνατή η επανέναρξη πλήρους διαπραγματευτικής διαδικασίας με στόχο την επίτευξη συμφωνημένης πολιτικής λύσης».

    Ο κ. Ράλλης αναφέρει επίσης ότι η Κύπρος βρίσκεται σε ισχυρότερη θέση απ’ ότι στο παρελθόν, καθώς, όπως λέει, «ως πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης συμμετέχει ισότιμα και εποικοδομητικά στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, ενώ με την υιοθέτηση του ενιαίου ευρωπαϊκού νομίσματος, συμμετέχει και στην ευρωπαϊκή οικονομική ολοκλήρωση, εδραιώνοντας έτσι τη θέση της εκεί όπου ιστορικά και πολιτισμικά ανήκει, στην Ευρώπη».

    Χαρακτηρίζοντας την τουρκική κατοχή ως ένα «κραυγαλέο αναχρονισμό στη σύγχρονη Ευρώπη», ο Ελληνας Πρέσβης σημειώνει ότι «παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί» στο θέμα της διευκρίνησης της τύχης των αγνοουμένων, «πολύς δρόμος απομένει ακόμη για να αρθεί το στίγμα αυτό του σύγχρονου πολιτισμού».

    Ο κ. Ράλλης αναφέρει επίσης ότι «οι πρόσφυγες, μακριά από τις εστίες τους, γίνονται μάρτυρες παράνομου ξεπουλήματος της γης τους, οι εγκλωβισμένοι εξακολουθούν να αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους, η θρησκευτική και πολιτιστική κληρονομιά αιώνων εγκαταλείπεται στην ερήμωση και την καταστροφή».

    Αναφερόμενος στον αγώνα του 1821, ο κ. Ράλλης επισημαίνει ότι «ο Κυπριακός Ελληνισμός κατέχει τη δική του ξεχωριστή και περίοπτη θέση σε αυτόν». «Η Μεγαλόνησος, λαός και κλήρος, με προεξάρχοντα τον Εθνομάρτυρα Αρχιεπίσκοπο Κυπριανό», προσθέτει, «θα πληρώσει και αυτή το δικό της, βαρύ, φόρο αίματος, σφυρηλατώντας ακόμη περισσότερο τους μακραίωνους, ιστορικούς και εθνικούς δεσμούς οι οποίοι συνδέουν άρρηκτα τον Κυπριακό Ελληνισμό με την μητροπολιτική Ελλάδα».

    Παράλληλα, σημειώνει ότι «ο Αγώνας του ‘21 υπήρξε αγώνας για πανανθρώπινα ιδανικά και αξίες, για Ελευθερία, Δικαιοσύνη, Ανθρώπινα Δικαιώματα, Δημοκρατία». «Αξίες», συμπληρώνει ο κ. Ράλλης, «οι οποίες παραμένουν αναλλοίωτες, διαχρονικές, επίκαιρες, καθοδηγώντας την δράση, την πορεία και τους αγώνες του Ελληνισμού μέχρι και σήμερα».

    Ολοκληρώνοντας, ο Ελληνας Πρέσβης έστειλε για άλλη μια φορά «μήνυμα και διαβεβαίωση της Ελληνικής Κυβέρνησης για την αμέριστη και αδιάλειπτη αρωγή και συμπαράστασή της για την ευόδωση και τελική δικαίωση των προσδοκιών του Κυπριακού Ελληνισμού». «Των κοινών μας», όπως είπε «προσδοκιών».
    ----------------------------------

    Ρεπορτάζ για τις τελευταίες εξελίξεις στο ζήτημα της διάνοιξης της Λήδρας
    ---------------------
    Εμπλοκή στη διάνοιξη του οδοφράγματος στην οδό Λήδρας

    Αύριο αναμένεται στα κατεχόμενα ο αρχηγός των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, στρατηγός Μπουγιούκανιτ
    Ο Τουρκικός στρατός αντιδρά στη συμφωνία Χριστόφια -Ταλάτ για διάνοιξη του οδοφράγματος της οδού Λήδρας στη Λευκωσία και δεν επέτρεψε στους άνδρες των Ηνωμένων Εθνών να αρχίσουν εργασίες για εντοπισμό και απομάκρυνση εκρηκτικών υλών από τη νεκρή ζώνη. Αύριο αναμένεται στα κατεχόμενα ο αρχηγός των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, στρατηγός Μπουγιούκανιτ.

    Το θέμα τέθηκε στην απογευματινή συνάντηση των συμβούλων των ηγετών των δύο κοινοτήτων, Γιώργου Ιακώβου και Οζντέλ Ναμί, οι οποίοι συναντήθηκαν για πρώτη φορά μετά τη συμφωνία Χριστόφια-Ταλάτ της περασμένης Παρασκευής.

    Ο κύριος Ιακώβου, σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους, είπε ότι και ο ίδιος έθεσε το θέμα της οδού Λήδρας στον κύριο Ναμί, ωστόσο, πρόσθεσε, αυτός δεν ήταν σε θέση να δώσει εξηγήσεις.

    Οι κύριοι Ιακώβου και Ναμί συζήτησαν στη συνάντηση τρόπους εφαρμογής των συμφωνηθέντων μεταξύ του Προέδρου Χριστόφια και του Μεχμέτ Αλί Ταλάτ.

    Ο κύριος Ιακώβου δήλωσε ότι σημειώθηκε σημαντική πρόοδος και πως και οι δύο πλευρές συμφωνούν ότι οι ομάδες εργασίας και οι τεχνικές επιτροπές θα συζητήσουν όλες τις πτυχές του κυπριακού.

    Αναφορικά με τον αριθμό των τεχνικών επιτροπών και των ομάδων εργασίας, και ερωτηθείς αν υπάρχει διαφωνία, ο Γιώργος Ιακώβου απάντησε αρνητικά, λέγοντας ότι ο αριθμός θα είναι γύρω στις πέντε με επτά.

    Ο κ. Ιακώβου ανέφερε επίσης ότι υπάρχει διαφωνία σε κάποια θέματα, αναφορικά με το ποια ομάδα εργασίας ή τεχνική επιτροπή, θα συζητεί ποια πτυχή του Κυπριακού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @
    Προς τον κ. Πετρίκκο,
    Νομίζω πως τα γεγονότα (όπως τα παρουσιάζει και το ντοκιμαντέρ για τη Λήδρας) θα πρέπει όλους να μας δίδαξουν, δεξιούς… αριστερούς…. Ε/Κ…. ή Τ/Κ.
    Η διχοτόμηση της μικρής μας πατρίδας είναι κάτι που όλοι μας απευχόμεθα (τουλάχιστον οι γενιές των Κυπρίων που γνώρισαν τα κατεχόμενα μέρη μας, και βίωσαν την τραγωδία που έφερε η διακοινοτική διαμάχη, το πραξικόπημα και η τουρκική εισβολή). Αυτό είναι το μόνο σίγουρο σημείο αναφοράς, η μόνη αρνητική πρόκληση με την οποία όλοι πρέπει να αναμετρηθούμε. Αυτό είναι και το μήνυμα που προσλαμβάνω από το σχόλιο σου. Ένα μόνο σημείο φαίνεται να μη συμφωνούμε: Η μετάβαση των Ε/Κ στα κατεχόμενα να σημαίνει ντε και καλά αναγνώριση του Ψευδο(;) κράτους!!
    Ένα δηλαδή επιχείρημα που χρησιμοποίησε κατά κόρον η απερχόμενη κυβέρνηση του Τάσσου Παπαδόπουλου πνιγμένη στον άμετρο νομικισμό και την υποκρισία του επικεφαλής της, για να αποτρέψει κυρίως τη συνάφεια και τη κοινή συνεννόηση των λαϊκών κυρίως στρωμάτων στις δυο κοινότητες. Κάτι βεβαίως που και το καθεστώς Ντενκτάς επικαλείτο και εφάρμοζε για χρόνια στην άλλη πλευρά. Η προδομένη εξέγερση των Τ/Κ (Νοέμβρης 2002 – Φλεβάρης 2003), όπως ίσως να θυμάσαι, ανέτρεψε τον δεύτερο και κάτω από τη διεθνή πίεση τον ανάγκασε πανικόβλητο να ανοίξει τα πρώτα οδοφράγματα. Θυμάσε μήπως τότε την αντίδραση σύμπασας (πλην ελαχίστων βεβαίως εξαιρέσεων) της Ε/Κυπριακής ηγεσίας; Έτρεμε η γη κάτω από τα πόδια της!! Όταν συνήλθε…. ψέλισε βεβαίως την καραμέλα της αναγνώρισης!!!
    Δεν χρειάζεται να επεκταθώ άλλο στα γεγονότα, απλώς θεώρησα αναγκαίο να υπενθυμίσω κάποια από αυτά για να ξέρουμε τι λέμε.
    Ποια αναγνώριση δηλ. πρόσφερε ο καημένος ο πρόσφυγας που πήγε μετά από 29 χρόνια να δει το σπίτι του λίγο πριν πεθάνει, σε σχέση με όλα όσα πρόσφερε η τότε ηγεσία δεχόμενη, από τη διεθνή κοινότητα, το ένα χαστούκι μετά το άλλο;
    ( Ξέχασες μήπως το συγχωροχάρτι προς την Τουρκία (Ιούνιος 2004), τα καμώματα του Λιλλήκα προς την ΕΕ, την «αντίσταση» κατά του Βρετανού Υπ. Εξ., τις αθλιότητες με τους Σουηδούς και τα «σπουδαία λάχανα») !!!
    Είναι τυχαία λοιπόν που ο Κύπριος ψηφοφόρος, παρά τις φοβίες και την εσωστρέφεια που του δημιούργησαν, γύρισε σελίδα τον περασμένο Φλεβάρη;
    Think about it.
    (αυτό γραμμένο στη γλώσσα του άγγλου αποικιοκράτη).

    Υ. Γ.
    Το σημαντικό δεν είναι ότι θα ανοίξει ένα ακόμα οδόφραγμα με το άνοιγμα της Λήδρας. Το σημαντικό είναι η Λήδρας να αποτελέσει ένα ακόμη βήμα για την τελική λύση του κυπριακού. Τη λύση της επανένωσης. Για να γίνει λοιπόν αυτό στην πράξη η Λήδρας πρέπει κατά τη γνώμη μου να γίνει ένας κοινός χώρος συνεχούς συνεύρεσης και συνύπαρξης όλων των Κυπρίων*

    *Ένα μόνο φοβάμαι: Τα γκαρσόνια και όχι μόνο (όπως ήδη συμβαίνει παντού στην Κύπρο) που θα σερβίρουν τον κυπριακό καφέ στα στέκια που γρήγορα θα ξεφυτρώσουν στην περιοχή, θα είναι όλοι τους ξένοι μετανάστες ( τρέμε Κύπρος με την υπογεννητικότητα σου με ποσοτό 1,27%), μόνιμα εγκατεστημένοι στο νησί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προς τον κ Α Κουρσουμπά και Κ Τζιαμπάζη (Φιλο από τα παλιά ΟΕΦΕΚ 1968).
    Συμπατριώτη Αντώνη,
    Να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω λίγο με τα πολιτικά συμπεράσματα που βγάζεις για τα ανοίγματα στη Πράσινη Γραμμή.
    Δεν κατακρίνω κανένα πρόσφυγα που πήγε να δεί το σπίτι του και δεν έχω κανένα μίσος για τον φτωχό Τουρκοκύπριο που έρχεται στην Ελεύθερη Κύπρο για ένα μεροκάματο.
    Με πολλή συγκίνηση ξανασυνάντησα στο Δάλι το γείτονα μου Σελεϊμάνη που το 1963 έφυγε 16 χρονών για να επανδρώσει της ομάδες της ΤΜΤ του Ντεκτάς.Όταν το ρώτησα γιατί το έκανε αυτό μου είπε ότι μετάνοιωσε και τώρα είναι με τον Ταλάτ!!
    Το δικό μου πολιτικό συμπέρασμα είναι ότι το άνοιγμα των οδοφραγμάτων έτσι όπως άρχισε και συνεχίζεται δεν είναι τίποτε άλλο από μια καλοστημένη παγίδα του Ντεκτάς και του Τουρκικού Στρατού για να αναγνωριστεί το "Κράτος" τους,εσύ ήδη το αναγνώρισες (Ψευδο(;) κράτους), βάζεις ερωτηματικό!και να βγουν απο το οικονομικό αδιέξοδο που τους δημιουργούσε η αυτοαπομόνωση.
    Το πρόβλημα μας συμπατριώτη δεν ήταν ο Παπαδόπουλος, όπως δεν ήταν ο Μακάριος,ο Κυπριανού,ο Βασιλείου ή ο Κληρίδης.Το πρόβλημα μας φίλε είναι ο Τούρκικος Στρατός και ο Αγγλοαμερικανική νεοαποικιακή πολιτική.Ελπίζω σύντομα να το συνηδητοποιήσει ο Πρόεδρος Χριστόφιας για να μή βρεθούμε ξανά σε παγίδα όπως το Σχέδιο Ανάν, που η συντριπτική πλειοψηφία του λαού μας με απέρριψε.
    Φίλε Κυριάκο ,
    Και μένα μου ξύπνησε μνήμες το γκρέμισμα του οδοφράγματος στη Λήδρας, όχι γιατί εκεί έπαιζα παιδί, αλλά γιατί σαν έφηβος εθελοντής, κάτω από τις διαταγές του σημερινού υπουργού άμυνας, Παπακώστα (τότε Υπολοχαγού του Κυπριακού Στρατού), πήγα στο φυλάκιο να υπερασπιστώ την πατρίδα, και να αντιμετωπίσουμε την τουρκοκυπριακή ανταρσία, όπως την είπε ο μεγάλος Ηγέτης Μακάριος.
    Φίλε μου το γκρέμισμα των οδοφραγμάτων δεν φτάνει. Η πράσινη γραμμή πρέπει να καταργηθεί από την μια άκρη μέχρι την άλλη. Η αποδοχή αρχών από τους συμπατριώτες μας τουρκοκύπριους, όπως είναι η Ελευθερία, η Δημοκρατία και οι Ευρωπαϊκές αρχές των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, είναι το κλειδί για τη λύση και όχι η όποια παραλλαγή του σχεδίου Ανάν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς κ. Αντώνη Κουρσουμπά και Κυριάκο Τζιαμπάζη.
    Αγαπητέ Αντώνη,
    Κανένας δεν ψέγει τους πρόσφυγες που πέρασαν τη Γραμμή για να δουν τα σπίτια τους ή να προσκυνήσουν τους τάφους των δικών τους ,αν τους βρήκαν, ούτε πρέπει τα βάζει με τους συμπατριώτες μας Τουρκοκύπριους που έρχονται να βγάλουν το ψωμί τους δουλεύοντας στην ελεύθερη Κύπρο. Προσωπικά χάρηκα όταν μετά από 45 χρόνια «σύντυχα» στο Δάλι με τον γείτονα μου Σελεϊμάνη που το 1963 πήρε το όπλο και έφυγε στον Τούρκικο τομέα της Λευκωσίας με την ΤΜΤ και τον Ντεκτάς. Τώρα βέβαια δηλώνει οπαδός του Ταλάτ!
    Νομίζω όμως ότι η πολιτική προσέγγιση του θέματος είναι λάθος όπως εξελίσσετε. Χωρίς την συνολική λύση του Προβλήματος μας το μόνο που κάνουμε είναι να πέφτουμε στη παγίδα του Ντεκτάς και του Τουρκικού Στρατού ώστε να αναγνωρίσουμε το δημιούργημα τους την ΤΔΒΚ και να λυθεί το οικονομικό πρόβλημα των Τουρκοκυπρίων που τους δημιούργησε η αυτοαπομόνωση τους.
    Για αυτό δεν έφταιξε ο Παπαδόπουλος, όπως και δεν έφταιγε ο Μακάριος. Η τραγωδία μας ήταν η απαράδεκτη υποχωρητικότητα και η αποδοχή των τετελεσμένων της Εισβολής που έγινε από τους Βασιλείου-Κληρίδη με τελικό αποτέλεσμα το τερατούργημα Ανάν που σοφά ο Κυπριακός Λαός απέρριψε.
    Γιαυτό και ο νέος Πρόεδρος πρέπει να είναι προσεκτικός σε κάθε του βήμα. Όλα δείχνουν ότι δεν έχουμε να κάνουμε με τον Ταλάτ αλλά με το Στρατιωτικό κατεστημένο της Άγκυρας και τον Αγγλοαμερικανικό νεοαποικιακό σχεδιασμό στην περιοχή . Εύχομαι να μη ξαναπέσουνε στην ίδια παγίδα και να αναζητήσουμε μια λύση βασισμένη σε αρχές και όχι συμφέροντα Ξένων.
    Αγαπητέ φίλε Κυριάκο.
    Και μένα μου ξυπνά μνήμες το γκρέμισμα του οδοφράγματος της οδού Λήδρας. Όχι γιατί εκεί έπαιζα παιδί αλλά γιατί σαν έφηβος εθελοντής υπό τις διαταγές του σημερινού Υπουργού Άμυνας Παπακώστα (υπολοχαγού τότε του Κυπριακού Στρατού) πήγα να υπερασπιστώ την πατρίδα και να αντιμετωπίσω την Τουρκοκυπριακή ανταρσία της ΤΜΤ όπως μας είπε ο μεγάλος ηγέτης Μακάριος.
    Το άνοιγμα του οδοφράγματος δεν φτάνει από μόνο του.H πράσινη γραμμή πρέπει να γκρεμιστεί από την μια μέχρι την άλλη άκρη. Η αποδοχή αρχών από τους Τούρκους όπως η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ είναι το κλειδί για την λύση και όχι η όποια παραλλαγή του σχεδίου ΑΝΑΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ Αντώνη,
    Απολογούμαι που σου αφαίρεσα από τον παραγωγικό σου χρόνο για να διαβάσεις τις μαθητικές μου αναμνήσεις αναφορικά με τη οδό Λήδρας, και που τότε ο δρόμος αυτός δεν είχε το χαρακτήρα που έχει σήμερα. Αυτή η αναφορά μου προκάλεσε και τον κ. Πετρίκκο γνωστό από τα φοιτητικά μου χρόνια. Εγώ υπερασπιστής του τότε υπαρκτού σοσιαλισμού και του Μακαριακού κατεστημένου και αυτός με το γριβικό στρατόπεδο. Τα πράγματα όμως έχουν εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο, που εγώ έπαψα να είμαι οπαδός του κομμουνισμού, όπως και οπαδός του Μακαρίου που τον θεωρώ μαζί με τον Γρίβα και το ΑΚΕΛ τους κύριους υπεύθυνους για την τραγωδία που βιώνει ο κυπριακός λαός και εννοώ τους Έλληνες και τους Τούρκους της Κύπρου....
    Για να επανέλθω στο θέμα, η Λήδρας κλείστηκε όχι από τους άγγλους αλλά από τους ελληνοκύπριους μαχητές του ΑΚΡΙΤΑ που ήθελαν να ενώσουν την Κύπρο με την Ελλάδα. Αν θυμάμαι καλά, ο κ. Πετρίκκος υποστήριζε την ένωση και μάλιστα οργάνωσε και πορεία προς το λαό μαζί με άλλους για να τον πείσουν για την ένωση. Την Κυπριακή Δημοκρατία ήθελαν να τη διαλύσουν χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις επιθυμίες της άλλης πλευράς. Οι συγκρούσεις του 1963 σ’ αυτό στόχευαν, γι’ αυτό και αμέσως εμφανίστηκε το σύνθημα της ένωσης, που κυριάρχησε μέχρι την πολιτική του κατάρρευση με τα τραγικά γεγονότα του 1974. Εγώ δεν έλαβα μέρος σε καμιά ένοπλη ομάδα, θεωρούσα από τότε, γιατί διαφωνούσα με τέτοια πολιτική.
    Εν πάση περιπτώσει, σήμερα κοιτάζοντας κριτικά τα γεγονότα που πέρασαν, δεν μπορώ να πω πόσο βέβαιος είμαι ότι η «ανταρσία» ήταν ανταρσία ή αν η στάση των ελλήνων της Κύπρου ήταν συνταγματικά νόμιμη ή δράση των ένοπλων ομάδων του ΑΚΡΙΤΑ ήταν νόμιμη πράξη, εφόσον ήταν παρακρατικές ομάδες, οι οποίες δημιουργήθηκαν και εκπαιδεύτηκαν πολύ πριν τα γεγονότα του 1963. Την τουρκική εισβολή δεν την προκάλεσε η στάση των Τούρκων Κυπρίων αλλά οι ενέργειες των Ελλήνων Κυπρίων. Δεν είναι ορθό πάντοτε να μεταφέρουμε την ευθύνη σε ξένους ώμους, και να ξεχνούμε τις δικές μας υποχρεώσεις και ευθύνες.
    Είναι δικαίωμα του κ. Πετρίκκου να μη πηγαίνει στα κατεχόμενα, αλλά δεν θεωρώ ορθό να κατηγορεί αυτούς που επιθυμούν και επιζητούν να αναπτύξουν σχέσεις με τουρκοκύπριους, που συμμετέχουν σε κοινές εκδηλώσεις για επανένωση της χώρας και της κοινωνίας μας.
    Τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι ελευθερίες δεν θα αποκατασταθούν με το να «πετροβολούμε» η μια κοινότητα την άλλη, αλλά με το να καθίσουμε και να συζητήσουμε στα σοβαρά πως θα βγούμε από αυτό το αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε εδώ και μισό αιώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ωραίο το βίντεο,εγώ πρώτη φορά είδα σκηνές με Άγγλους στρατιώτες στη Λήδρας και μάλιστα να μαζεύουν κόσμο.
    Σαν Κύπριοι φταίξαμε πολύ για ότι συνέβη το 1974 .Το 2004 μόλις άνοιξαν τα σύνορα πήγα Κύπρο να προλάβω να δω το χωριό μου ,ήταν τις πρώτες μέρες φοβόμουν ότι θα έκλειναν ξανά τα σύνορα και δεν θα προλάβαινα,η ανόητη τότε δεν είχα καταλάβει ότι για τους Τούρκους ή Τ/Κ αυτό είναι κερδοφόρα επιχείρηση.Και όμως θα ξαναπάω να δω το χωριό μου.Αυτοί πουλάνε και εγώ αγοράζω αναμνήσεις πόνο και μυρωδιές από το χωριό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ Αντώνη,
    Ευχαριστώ για την φιλοξενία.Λυπούμαι όμως που σε χρησιμοποιώ ως ενδιάμεσο,αφού ο κ.Τζιαμπάζης δεν μου γραφει ευθέως.
    Εγώ πάντως τον θεωρώ φίλο και χαίρομαι για την αυτοκριτική του.Όλοι στη ζωή μας κάνουμε λάθη. Βέβαια δέν το κατηγόρησα γιατί ήταν κομμουνιστής,οπαδός του ΑΚΕΛ ή του Μακαρίου.Κάθε ελεύθερος πολίτης έχει τις επιλογές του και μπορεί να αυτοπροσδιορίζεται.Έγώ δεν θα απολογηθώ γιατί παραμένω Ελληνας όπως δέν έχω την απαίτηση από τον παλιό μου γείτονα Σελεϊμάνη να είναι Τούρκος.Επίσης δεν μετανοίωνω γιατί είμουν Ενωτικός.Την Ελληνική μου ταυτότητα την κληρονόμισα απο τους γονιούς μου και δεν νομίζω ότι μπορώ να την αποποιηθώ.Οσον αφορά την Ένωση δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι αυτό ήταν το καθολικό δημοκρατικό αίτημα του Κυπριακού λαού (Δημοφήφισμα 15 Ιανουαρίου 1951 ,Αγώνας της ΕΟΚΑ 55-59).Βέβαια σήμερα δεν υπάρχει τέτοιο θέμα αφού όλοι ανοίκουμε στην Ενωμένη Ευρώπη.Σ`αυτήν ας καλέσουμε τους Τουρκοκύπριους συμπατριώτες μας προς τους οποίους δεν τρέφω κανένα μίσος αλλά συμπάθεια.
    Να επανενώσουμε τη μοιρασμένη πατρίδα βασισμένοι όμως σε αρχές, επαναλαμβάνω, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ,ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΟΜΑΤΩΝ και όχι νεοαποικιακών προτεκτοράτων τύπου Ανάν σε μιά πολιτεία ανθρώπων χωρίς ταυτότητα με στρατό κατοχής .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ Αντώνη,
    Λυπούμαι πραγματικά που θα σε χρησιμοποιήσω ακόμα μια φορά, όχι γιατί δεν μπορώ να απευθυνθώ άμεσα στον κ. Πετρίκκο, αλλά δεν μπορώ να τον αποκαλέσω φίλο. Για να πεις κάποιον φίλο, πρέπει να υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία της φιλίας. Ναι γνωρίζω τον κ. Πετρίκκο, αλλά δεν υπήρξαμε ποτέ φίλοι. Ούτε ένα καφέ μαζί δεν ήπιαμε. Δεν μπορούσαμε άλλωστε, αφού αυτός γύριζε τα χωριά για να προπαγανδίζει υπέρ της «ένωσης», χωρίς να βρίσκει λόγια να καταδικάσει τη παράνομη δράση της ΕΟΚΑ Β. Λοιπόν, τόσο «φίλοι» είμαστε, που όταν έρχομαι στην Αθήνα και έρχομαι πολύ συχνά, αλλά ποτέ δε σκέφτηκα να τον συναντήσω, ούτε καν γνώριζα ότι ζει εκεί. Τόση φιλία έχουμε!
    Λυπάμαι που ο κ. Πετρίκκος δεν έχει μετακινηθεί ούτε ένα «σ» από αυτά που πίστευε τότε. Η κριτική αντίκριση του παρελθόντος είναι στοιχείο που ωθεί την κοινωνία μπροστά και διαφοροποιεί τους ανθρώπους προς το καλύτερο, τους βοηθά να βελτιώνονται. Ο κ. Πετρίκκος αρνείται να κοιτάξει πίσω και επιμένει να ονειρεύεται όνειρα θέρους, όπως εκείνα που έβλεπαν οι προπάπποι μας στ’ αλώνια. Τίποτα όπως φαίνεται δεν έχει διδαχθεί με ότι συνέβηκε στην Κύπρο, γιατί δεν έχει υποβάλει στον εαυτό του ούτε ένα «μήπως δεν είναι έτσι; Μήπως είναι αλλιώς;» Κανείς δεν του ζήτησε να αλλάξει ούτε τον εθνισμό του ούτε τη θρησκεία του.
    Εγώ δεν τον έβρισα, αντίθετα αναφέρθηκα στον εαυτό μου και την κριτική μου απέναντι σ’ αυτά που κάποτε πίστευα. Ο κ. Πετρίκκος έμεινε ακόμα ντυμένος στη φουστανέλα, ενώ οι έλληνες την φέρουν μόνο όταν έχουν λαϊκά πανηγύρια. Ας είναι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ Αντώνη
    Τελευταίο σχόλιο για τα πικρά , ανακριβή και υβριστικά σχόλια του κ Τζιαμπάζη ,που με λύπη διαπιστώνω ότι τίποτα δεν καταλαβαίνει από όσα συμβαίνουν στη Κύπρο και σε τίποτα ο ίδιος δεν άλλαξε παρά την αυτοκριτική του.
    Φαίνετε οτι παραμένει αδιόρθωτα κομουνιστής αφού το να είναι κάποιος Κύπριος και Ελληνας είναι για αυτόν λόγος κοροϊδίας.
    Νομίζω όμως ότι οι δηλώσεις του Αργηγου του Τουρικού Γεν Επιτελείου Μπουγιούκανιτ που παραπέμπει στην Οθωμανική Αυτοκρατορία να τον κάνει να φορέσει και αυτός φουστανέλλα και : «Δεν υπάρχει περίπτωση οι Τούρκοι στρατιώτες να αποχωρήσουν»
    Πρέπει να είμαστε σίγουροι για την ασφάλεια των Τούρκων, μια συμφωνία στο Κυπριακό δεν είναι αρκετή για να αποχωρήσουμε
    «Δεν υπάρχει περίπτωση οι Τούρκοι στρατιώτες να αποχωρήσουν την επομένη ημέρα, μετά από μια πιθανή συμφωνία» στο Κυπριακό, δήλωσε ο αρχηγός του τουρκικού Γενικού Επιτελείου στρατηγός Γιασάρ Μπουγκούκανιτ στο παράνομο αεροδρόμιο Ερτζάν, στην κατεχόμενη Τύμπου, πριν αναχωρήσει από τα κατεχόμενα με προορισμό την Αγκυρα.

    Ο αρχηγός του τουρκικού Γενικού Επιτελείου προέβη σε μακρά ιστορική αναδρομή στην ιστορία της Κύπρου, λέγοντας «εάν δεν γνωρίζουμε την ιστορία, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε το σήμερα».

    Ο Τούρκος στρατηγός, ο οποίος επέστρεψε από τα κατεχόμενα αφού ολοκλήρωσε παράνομη επίσκεψη εκεί, υποστήριξε ότι το Κυπριακό δεν προέκυψε το 1974 και επεσήμανε ότι πρόκειται για ιστορικό πρόβλημα που ξεκίνησε από την Ελληνική Επανάσταση κατά των Οθωμανών το 1821.

    «Μετά από αυτή την ημερομηνία οι δυο κοινότητες άρχισαν να απομακρύνονται η μια από την άλλη», είπε.

    «Οταν γίνεται αναφορά σε μια δίκαιη και βιώσιμη λύση για την Κύπρο, οι ενδιαφερόμενες πλευρές θα πρέπει να περιγράφουν σαφώς τις παραμέτρους αυτών των εννοιών», είπε.

    Αναφερόμενος στο άνοιγμα διόδου στην οδό Λήδρας, είπε ότι «υπάρχει η πύλη του Λήδρα Πάλας λίγα μέτρα απόσταση από την πύλη Λοκματζί. Οι Ελληνες και οι Τούρκοι περνούν από αυτή την πύλη. Το άνοιγμα της πύλης Λοκματζί (Λήδρας) είναι ένα μόνο βήμα προς την κατεύθυνση μιας βιώσιμης και δίκαιης λύσης. Υπάρχουν πολλές περισσότερες πύλες.»

    Ο στρατηγός Μπουγιούκανιτ υποστήριξε ότι η πύλη «Λοκματζί» βρίσκεται εντός της «κυρίαρχης περιοχής» του κατοχικού καθεστώτος, κατά την έκφρασή του.

    «Οι στρατιώτες θα παραμείνουν εκεί και η σημαία θα συνεχίσει να κυματίζει ακόμη και αν ανοίξει η πύλη», τόνισε.

    Σχετικά με την αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων από την Κύπρο, ο στρατηγός Μπουγιούκανιτ είπε ότι «Το 1960 υπήρχε μια συμφωνία ειρήνης αλλά οι Έλληνες άρχισαν να επιτίθενται μετά τη σύναψη της συμφωνίας. Πρέπει να είμαστε σίγουροι για την ασφάλεια των Τούρκων. Μια συμφωνία δεν είναι αρκετή για να αποχωρήσουμε. Οι στρατιώτες μας θα μείνουν εδώ ώσπου η ασφάλεια των Τούρκων να είναι υπό εγγύηση».

    Αυτά και ελπίζω να μή χρειαστεί να ξανακάνει την αυτοκριτική του ο κ Τζιμπαζης αφού υποκύψουμε στους όρους των στρατοκρατών της Αγκυρας
    και των πατρόνων τους Αγγλοαμερικανών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πιστεύως πως είναι σημαντικό το άνοιγμα του οδοφράγματος της Λήδρας γιατί μπορεί να γίνει η απαρχή κοινών αγώνων αλλά και της δημιουργίας κοινών συμφερόντων.

    Σόρρυ για την αυτοδιαφήμιση αλλά...

    Ελληνικά
    http://hlithioagrino.blogspot.com/2008/03/blog-post.html

    Αγγλικά
    http://proedrikes.blogspot.com/2008/03/importance-of-whole.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αντώνη μου,
    το είδα με συγκίνηση μπορώ να πω το φιλμάκι σου. Δεν ξέρω τι γίνεται τώρα με το οδόφραγμα αυτό. Γίνεται ομαλά η διακίνηση;; Απ΄ότι έμαθα τον πρώτο καιρό υπήρχαν κάποιες δυσκολίες που, αν δεν κάνω λάθος, ανάγκασαν και το Χριστόφια να διακόψει κάποιο ταξίδι του.
    Το ζητούμενο βέβαια δεν είναι να δημιουργηθεί ένας ακόμα τόπος διάβασης προς την τουρκοκυπριακή πλευρά. Το θέμα μας είναι να βρεθεί ένας τρόπος επανένωσης του νησιού. Να μπορέσουν οι Τ/Κ να απεγκλωβιστούν από την επιρροή και το σφιχτό "εναγκαλισμό" του τούρκικου στρατού. Εμείς έστω και αργά απαγκιστρωθήκαμε από εθνικισμούς και προκαταλήψεις.
    Όσο για την κίνηση του Ντεντας να ανοίξει τότε το 2003 τα "σύνορα" ήταν, από την πλευρά του μια "πανούργα" κίνηση. Μας διέλυσε μύθους...Πήγα κι εγώ να δω το χωριό μου και το πατρικό μου σπίτι στην Κερύνεια. Αυτό που αντίκρισα δεν ήταν το χαρούμενο σπίτι των παιδικών μου χρόνων που συντρόφευε κάθε βράδι τα όνειρα μου. Ήταν ένα ξένο σπίτι. Καθόμουν σαν ξένη ανάμεσα σε ξένους ανθρώπους. Αν και ο πόνος ξεχείλιζε, κατάλαβα ότι το σπίτι αυτό έγινε πια το σπίτι μιας άλλης οικογένειας που κι αυτή δεν έφταιγε για όσα μας βρήκαν εκείνο το καλοκαίρι του 1974.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ακριβώς έτσι Μερόπη μου ένας τόπος που ήξερες για δικό σου από τη στιγμή που γεννήθηκες ,τον οποίο όταν τον ξαναείδα ένιωθα εγώ ξένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. tory burch outlet, http://www.toryburch.in.net/
    the north face jackets, http://www.thenorthfacejacket.us.com/
    hollister, http://www.hollistercanada.com/
    stuart weitzman boots, http://www.stuartweitzmanoutlet.us/
    true religion jeans, http://www.truereligionjeansoutlets.us.com/
    chanel handbags, http://www.chanelhandbags-outlet.co.uk/
    nike mercurial, http://www.nikemercurial.org/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasseswholesale.in.net/
    oakley sunglasses, http://www.oakley.in.net/
    nike free 5, http://www.nikefree5.us/
    futbol baratas, http://www.futbol-baratas.com/
    michael kors outlet, http://michaelkors.outletonlinestores.us.com/
    oakley sunglasses wholesale, http://www.oakleysunglasses-wholesale.us.com/
    toms outlet, http://www.tomsoutlet-stores.com/
    nike air max uk, http://www.nikeairmaxshoes.org.uk/
    tory burch shoes, http://www.toryburchshoesoutlet.com/
    kobe bryant shoes, http://www.kobebryantshoes.in.net/
    vans shoes, http://www.vans-shoes.cc/
    links of london, http://www.linksoflondons.co.uk/
    cheap jordans, http://www.cheapjordans.us.org/
    nike air force 1, http://www.airforce1.us.com/
    prada shoes, http://www.pradashoes.us/
    lebron james shoes, http://www.lebronjamesshoes.in.net/
    basketball shoes, http://www.basketballshoes.us.com/
    nike huarache, http://www.nikeairhuarache.org.uk/
    cai2015928

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...